onsdag 21 maj 2008

Alla är vi barn i början..

Time to start blogging, jag är redo!!
Ni får dock ha överseeende med mig till en början; det här är ju som sagt en helt ny värld för mig.

Idag har varit en dag ungefär lik gårdagen; termometern envisas med att hålla sig runt noll, trött på morgonen, stress till dagis och jobbet, snoriga barn, krasslig sambo, missade utvecklingssamtal, felbokade möten osv osv
Jag känner mig bara sur, sur och sur hela tiden. Skyller på vädret!
Men, jag har faktiskt bakat bullar med pojkarna idag!!
Det var så superidylliskt! Förkläde, hilka, rosiga kinder, glada barn som knådar och rullar sina bulldegar......
Eller, om sanningen ska fram;
trötta barn, bråk om vem som ska stå var, mjöl överallt, trångt i köket, tjat och gnäll, slut pärlsocker och som grädde på moset en plåt med brända bullar.
SUCK! Vad förväntade jag mig egentligen?
Nåväl, nu är det kväll, köket är städat, bullarna i frysen (de icke brända), mina älskade små pojkar sover, och jag har varit på kören.
Nu väntar ett bad med peeling och brun utan sol från Dermanord.
Min kära sambo och M2B sliter som ett djur med att fixa till vår husvagn som vi ska sälja.
Ett riktigt vansinnesköp för övrigt. Vi har ägt den i två år nu och antalet nätter vi tillbringat i den går att räkna på en hand, det blev inte riktigt som vi tänkt oss kan man säga.
So long kompisar, bloggtime is up!

Inga kommentarer: