onsdag 10 september 2008

Talvatisloppet








Igår var det springtävling vid Talvatis. Ett mycket bra initiativ av Jokkmokks Styrkelyftsklubb, som arrangerat det hela.
Omkring 40 barn stod vi startlinjen, förväntansfulla och taggade till tänderna.
På given signal sprang 40 barn iväg, gruset bokstavligen sprutade när startade. Jag hade mina farhågor kring hur Simon skulle reagera på att inte vinna (det var ju så många större barn med och tävlade också). Han är i allra högsta grad en "vinnarskalle", och har svårt att ta en förlust. Jag oroade mig helt i onödan. Både Simon och Elias sprang i mål med stora leenden på sina läppar, påhejade av mig, Morfar, Lena och de andra i publiken.
Simon berättar om loppet;
-Jag höll mig bakom Oskar hela tiden, och när vi närmade oss mål skulle jag lägga in turbon och kuta om...men den funkade inte riktigt...
Elias säger om sin insats;
-Jag sprang och sprang och jag blev lite trött, Nilsa sprang bakom mig och jag väntade på honom, sen gasade jag på före. Det var kul!

Både jag och pojkarna hade jätteroligt och jag hoppas att detta inte var sista gången något liknande arrangerades!
Stort tack till JSLK!!

2 kommentarer:

Therese sa...

Roliga bilder - Elias ser ut som att han har vunnit OS eller nå´t :)

Anonym sa...

Tack för att jag inte var med. Theo ser rätt spänd ut vid startlinjen...