tisdag 27 januari 2009

Dags för förändring

Jag ska pimpa min blogg (vet bara inte när och hur..)
Både jag och min blogg är lite sådär halvdaskiga just nu,
och behöver absolut en uppryckning.
Idag har det varit en helt vanlig tisdag med dagis, jobb och hockeyskola.
Det känns som att jag hela tiden har bråttom. Kanske för att jag är en obotlig tidsoptimist eller är det helt krasst så att jag har urusel framförhållning?
Det förstnämnda låter mycket trevligare på något sätt, nästan positivt eller hur?
Alltså; jag är en tidsOPTIMIST!
Alltid någon tid att passa och så alla dessa förbannade måsten.....
Det är så lätt att säga hur andra människor ska leva och vara,
men så svårt det är att leva som man själv lär.
Ta vara på tiden, lev i nuet, uppskatta det du har och var tacksam för varje dag.
Eller som björnen Baloou sjunger:
"Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser, glöm bort bekymmer sorger och besvär...."
Det är dags för förändring och det NU!!
Måste bara klura ut hur...och när jag ska ha tid att lägga upp min plan för "det nya livet";-)
Igår kväll satt jag och grejsade lite i Photoshop, och efter ett par timmars knep och knåp lyckades jag få till en riktigt fin layout.
(jag är i alla fall själv rätt så nöjd:))

Från denna...

.....till de här två layouterna



Det är helt otroligt så mycket tid som bara försvinner när jag sätter mig framför datorn i mitt lilla krypin i källaren.
Men roligt är det ;-)

Tapeterna till Elias rum är beställda!
Efter veckor av beslutsångest och bläddrande i tapetböcker
hittade vi en kollektion som både var färgstark, diskret, rolig
och framförallt inte SVINDYR..
NinaJobs, en ny tapetkollektion med helt fantastiska tapeter
i både klara färger och pasteller.
Denna tapet valde vi som fondvägg i Elias rum:

Övriga väggar blir (till mångas fasa!) vita.
Nu återstår bara att se om det verkligen blir så fint som vi förväntar oss....

Som avslutning på dagens inlägg vill jag framföra ett STORT tack till er som lämnat kommentarer på mina inlägg och skrivit i min gästbok.
Det är så roligt att läsa och se att ni kikar in här någon gång emellanåt.

Ha en fin kväll!

Kram Fia

3 kommentarer:

Therese sa...

S U P E R F I N A !!

Anonym sa...

Vilken cool tapet. Jag tror det kommer att bli jättefint när allt blir klart.

Till sommaren ska vår son få nytt rum m nya tapeter. M har nu insett att det är lite förlitet när man även ska rymma en dator där inne.

Vi hörs, ha det bra!

Kram T

Anonym sa...

Jaha så fick man lite dåligt samvete för att man är här och gluttar och aldrig kommenterar nåt. Förlåt, jag ska bli bättre! Kanonfina bilder!
Kram Camilla