måndag 14 juli 2008

Bye, bye Thailand dreams...

Det blir ingen Thailandresa i år!
Efter att ha läst Mailet från SN-resor med prisförslag på en resa för vår familj i november, undrar jag vilken planet jag befann mig på när jag trodde att vi skulle kunna resa i höst...
Billigaste resan landade på omkring 45000:-
So, what was I thinking???!!!?
Snacka om kraschlandning!
Nåja, kanske eventuellt förhoppningsvis möjligen nästa höst?
Eller nästa därpå...

Tomas bygger och bygger och bygger och bygger, sen bygger han ytterligare lite till.
Och jag då, vad pysslar jag med alla fantastiska, soliga, mysiga, varma
och helt underbara sommardagar?
Klurig fråga....svaret på den får ni imorgon, eller en kanske annan dag om ni inte lyckas räkna ut det själva förstås.
Kanske kan ni ana en lätt ton av irritation?
Om så är fallet kan jag avslöja att NI HAR HELT RÄTT!
Jag är trött på att det knappt går att vara ute på gården för alla bräder, verktyg och sågspån som ligger på gräsmattan!
Jag är trött på att höra hammarslag och kapljud från tidig morgon till sen kväll.
Jag är trött på att vädret är så dåligt.
Jag vill inte ha något varmisolerat uterum; jag vill bara ha en härlig, lycklig semester!
Är det för mycket begärt?!
Jag förstår att detta inlägg får mig att framstå som en sur och gnällig hagga som aldrig är nöjd, men det kan inte hjälpas, just nu känns det precis såhär!

Nu är det nog dags för en liten time-out, kanske med ett varmt bad eller en kopp choklad, återkommer när tillvaron ljusnat!

Kram så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Spara era pengar till nästa vår och häng med oss ut i världen...
Jag förstår din irritation men det blir super fint när det är klart, så håll ut!!! Om det blir tråkigt väder till helgen kanske vi kan åka på Leos i Luleå? Vi höres! // Towe