torsdag 10 juli 2008

Regn och altanbygge

Det går framåt med altanen! Gummistövlar på, och hammaren i högsta hugg (Tomas semester-outfit)....och så den förbannade kapen. Ljudet fullkomligen skär genom märg och ben, och gör mig GALEN!! Nåväl...inget ont som inte för något gott med sig!
Tomas ser positivt på sitt projekt, så då får väl jag också vara nöjd..åtminstone mellan kapningarna;-)
Simon är fortfarande sjuk, riktigt hängig faktiskt! Typiskt!
Elias har lekt med Emil idag, vi hämtade honom från dagis.
Jag har varit på Lapplands Lack och hämtat ut de nya HALLTAPETERNA.
Efter många turer med tapetböcker fram och tillbaks mellan Lapplack och Rajdvägen fanns den bara där, tapeten jag letat. ÄNTLIGEN! Vår hall ser verkligen bedrövlig ut.
En av våra fina bröllopspresenter från Johan och Therese var ett presentkort avsett för tapeter OCH tapetsering. (Jag gissar att de tröttnat på att se mitt och barnens inte så vackra konstverk som tapet på hallväggen varje gång de öppnar ytterdörren.)
Det blir före -och efter bilder på bloggen när tapetseringen är klar!

Nu är timmen slagen och det är dags att sussa!

So long friends!

Inga kommentarer: