fredag 18 juli 2008

Vänner är skatter, och Övertorneå är speciellt

Tack Elina, min fina, kära och nära vän för att vi gjorde den här lilla trippen med våra pojkar!

Tornedalen på sommaren är otroligt vackert och bördigt,
och jag har så många härliga minnen....
Övertorneå har en aldeles speciell plats i mitt hjärta.
Jag minns hur roligt vi hade det, alla jämnåriga kusiner, vi spelade brännboll, lekte "burken", badade i älven, fiskade och bara njöt av att vara barn.
Fina barndomsminnen, väl bevarade..
Jag minns också min underbara farmor Ebba och faster Marianne, och känner saknad, Övertorneå är inte riktigt som förut.
Det känns fint att pojkarna fått åka träffa gamla fastrar och farbröder, kusiner och kusinbarn.
Elias trivdes så bra att han ville stanna lite längre!
Barnen har susat runt, runt med sina sparkcyklar, och det gick undan i backarna kring gårdsplanen på Sjövägen. (farbror Thomas var nog rätt så nervös tror jag)
Simon kraschade rejält en gång och efter det gick det inte fullt så fort....i ungefär 10 minuter, sedan gasade de på för fullt igen.
"Learning by doing", eller?!
Det är synd bara att barn tycks glömma vissa saker så förbenades fort;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för sällskapet, kära vän! Det var mysigt!