onsdag 9 juli 2008

Sommar, sol, semester...

altanbygge, regn och sjuka barn...

Vad mer kan man begära av livet?
Idag har sommaren varit på blixtvisit!
Vi har haft en underbar sommardag med tryckande värme och gassande sol.
Bad på Notudden och hämtpizza till lunch, det är sommar!

Sommarlyckan tog dock en tämligen snabb vändning under eftermiddagen;
Simon blev fullständigt utslagen av "sväljont" med feber och sedan kom det förbannade regnet!!
Som om vi inte haft nog av det nu!
Jag blir så less; adrig får man vara riktigt glad riktigt länge.
Nåväl, vi hade ju ialla fall ett fantastiskt bröllop;-)

Kvällen har jag ägnat åt att försöka få brudklänningen ren nertill, ett omöjligt projekt skulle man lugnt kunna säga, men skam för den som ger sig.
Eller som min kära farmor Ebba brukade säga;
"Allting går, till och med det som inte går det går!"
Det är en fin klänning, och det skulle vara roligt om någon annan brud fick möjligheten att använda den och känna sig lika vacker som jag gjorde i den. (bara jag nu får den ren...)

Tomas har spikat på altanen mest hela dagen och nu börjar den faktiskt ta form på riktigt.
Återkommer med bilder och en lägesrapport beträffande ovanstående imorgon!

Adios amigos!

Inga kommentarer: